test-header
حقوق جدید

طرح مخفی علیه آلمان

آن‌ها نمی‌خواستند کسی از این جلسه باخبر شود: سیاستمداران برجسته حزب آلترناتیو برای آلمان، نئونازی‌ها و کارآفرینان ثروتمند در نوامبر در هتلی نزدیک پوتسدام گردهم آمده بودند. آن‌ها در آنجا برنامه‌ریزی کردند تا میلیون‌ها نفر را از آلمان بیرون کنند.

 

در سالن غذاخوری روشن و بزرگ یک هتل روستایی نزدیک پوتسدام، به تدریج حدود بیست و چهار نفر وارد می شوند. برخی از آنها عضو حزب آلترناتیو برای آلمان هستند، یکی از رهبران جنبش هویت خواهی نیز حضور دارد. برخی از آنها اعضای اتحادیه های دانشجویی، به علاوه، طبقه بورژوازی و متوسط، حقوق دانان، سیاستمداران، کارآفرینان، پزشکان هستند. دو عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان نیز در میان آنها هستند، اعضای اتحادیه ارزش ها. به تازگی، شرح جامع در مجله آلمانی دی تسایت درباره بنیانگذار هتل منتشر شده است که نزدیکی او به دایره های سیاسی راست را توصیف می کند. دو مرد برای این موعد دعوت کرده اند. یکی از آن ها در انتهای دهه شصت زندگی خود است، تقریباً کل زندگی اش را در صحنه های راست افراطی گذرانده است: گرنوت موریگ، یک دندان پزشک سابق از دوسلدورف. دیگری هانس-کریستیان لیمر نام دارد، یک سرمایه گذار شناخته شده در بخش گاسترونومی. لیمر زنجیره فروشگاه های نان „باکورک“ را به شهرت رساند، امروزه او سهامدار زنجیره برگر „هانس ایم گلوک“ و شرکت تحویل غذا „پوتسالات“ است. برخلاف موریگ، لیمر حضور ندارد، او مرد ثروتمندی است که در پشت صحنه باقی می ماند. هنگامی که کورکتیو )ناشر پشت این تحقیق( پیش از انتشار این متن با او تماس گرفت، پاسخ داد: او از محتوای جلسه فاصله گرفته و در برنامه ریزی آن „نقشی نداشته است“.

پیشگفتار – پشت صحنه

صبح ۲۵ نوامبر است، کمی قبل از ساعت ۹، یک شنبه ی ابری. بر روی اتومبیل های پارک شده در حیاط برف جمع می شود. آنچه در آن روز در خانه روستایی آدلون رخ می دهد، شبیه یک نمایش تئاتر است – اما واقعیت دارد. اینجا نشان داده می شود که چه اتفاقی می افتد زمانی که ایده پردازان راست افراطی، نمایندگان حزب آلترناتیو برای آلمان و حامیان مالی قدرتمند صحنه راست با هم ترکیب می شوند. هدف اصلی آن ها این است: افراد باید بر اساس معیارهای نژادپرستانه از آلمان اخراج شوند – فارغ از اینکه پاس آلمانی داشته باشند یا نه.

جلسه باید مخفی باقی بماند. ارتباط بین برگزارکنندگان و مهمان ها فقط از طریق نامه ها باید صورت گیرد. با این حال، کپی هایی از آن ها به کورکتیو درز پیدا کرد. و ما تصاویری تهیه کردیم. جلو و پشت خانه. حتی در داخل خانه توانستیم به صورت پنهانی فیلم برداری کنیم. یک خبرنگار با دوربین، اما به صورت مخفیانه در محل حضور داشت و با نام دیگری در هتل ثبت نام کرده بود. او از نزدیک جلسه را دنبال کرد و توانست ببیند چه کسانی وارد و در جلسه شرکت کردند. علاوه بر این،صلح سبز تحقیقاتی در مورد این جلسه انجام داد و تصاویر و کپی هایی از اسناد را در اختیار کورکتیو قرار داد. خبرنگاران ما با چندین عضو آلترناتیو برای آلمان صحبت کردند؛ منابع اظهارات شرکت کنندگان را در برابر کورکتیو تایید کردند.

به این ترتیب توانستیم جلسه را به دقت بازسازی کنیم.

این جلسه خیلی بیشتر از یک دیدار معمولی ایدئولوژی های راستگرا است که برخی از شرکت کنندگان در آن پول زیادی دارند. در میان شرکت کنندگان، افرادی با نفوذ در داخل حزب آلترناتیو برای آلمان حضور دارند. یکی از آنها در این داستان نقش اصلی را بازی خواهد کرد. او با این ادعا که در آن روز به نمایندگی از هیئت مدیره فدرال آلترناتیو برای آلمان صحبت می کند، می نازد. او مشاور شخصی آلیس وایدل است.

تقریبا ده ماه قبل از انتخابات مجلس ایالتی در تورینگن، زاکسن و براندنبورگ، این جلسه نشان می دهد که نگرش های نژادپرستانه تا سطح فدرال حزب گسترش یافته است. و قرار نیست فقط در سطح نگرش باقی بماند؛ برخی از سیاستمداران
قصد دارند بر اساس آن عمل کنند – هرچند که آلترناتیو برای ادعا می کند حزبی راست افراطی نیست.

برای آلترناتیو برای آلمان، این موضوع در ارتباط با بحث در مورد یک فرآیند احتمالی ممنوعیت، از نظر حقوقی دشوار است. همزمان، پیش نمایشی است از آنچه ممکن است رخ دهد اگر آلترناتیو برای آلمان در آلمان به قدرت برسد.

آنچه در آن آخر هفته طراحی می شود، حمله ای به وجود انسان ها است. و چیزی کمتر از حمله به قانون اساسی جمهوری فدرال نیست.

افراد

آلترناتیو برای آلمان:
رولند هارتویگ (Roland Hartwig)، دست راست رئیس حزب آلیس وایدل (Alice Weidel)
گریت هوی (Gerrit Huy)، نماینده بوندستاگ
اولریش زیگموند (Ulrich Siegmund)، رئیس فراکسیون در ساکسن-آنهالت
تیم کراوزه (Tim Krause)، معاون رئیس در حوزه پوتسدام

خاندان موریگ:
گرنوت موریگ (Gernot Mörig)، دندانپزشک بازنشسته از دوسلدورف
آرنه فردریش موریگ (Arne Friedrich Mörig)، پسر گرنوت موریگ
آسترید موریگ (Astrid Mörig)، همسر گرنوت موریگ

نئونازی ها:
مارتین سلنر (Martin Sellner)، فعال راست افراطی از اتریش
ماریو مولر (Mario Müller)، مجرم محکوم به خشونت
یک جوان »هویت طلب

میزبانان:
ویلهلم وایلدرینک (Wilhelm Wilderink)
ماتیلدا مارتینا هاس (Mathilda Martina Huss)

سازمان های اطراف:
سیمون بام (Simone Baum)، ورته یونیون NRW، رئیس
میکائلا اشنایدر (Michaela Schneider)، ورته یونیون NRW، معاون رئیس
اولریش ووسگراو (Ulrich Vosgerau)، عضو سابق هیئت امنای بنیاد دزیدریوس اراسموس
(Desiderius Erasmus Stiftung)

سایرین
سیلکه شرودر (Silke Schröder)، انجمن زبان
آلمانی، رئیس
الکساندر فون بیسمارک (Alexander von Bismarck)
هنینگ پلس (Henning Pless)، هیلپراکتیکر و اسوتریسم راست افراطی
یک کارآفرین فناوری اطلاعات و نازی خون-و-خاک
یک جراح مغز و اعصاب از اتریش
دو کارمند هتل

فصل ۱. صحنه ۱: هتلی روستایی کنار دریاچه

ویلا در کنار دریاچه لهنیتس و نزدیک پوتسدام قرار دارد، ساختمانی از دهه ۲۰ با سقف کاشی و چشم اندازی به آب. اولین
مهمان ها در شب قبل وارد می شوند. یک شاسی بلند سفید از استاده وارد حیاط می شود، از پنجره موسیقی گروه فرای وایلد با شعار »ما، ما، ما، ما آلمان را می سازیم« پخش می شود.

بسیاری از مهمانان در صبح شنبه بعدی اضافه می شوند، آنها روی کفپوش پارکت به سمت یک میز با رومیزی سفید حرکت
می کنند، حدود ۳۰ بشقاب، روی هر کدام یک دستمال سفره تا شده.

بسیاری از آنها دعوت نامه های شخصی دریافت کرده اند که در آن اساساً همه چیز مهم آمده است: صحبت از یک »شبکه
انحصاری« است و یک »حداقل کمک مالی« به مبلغ ۵۰۰۰ یورو که برای شرکت توصیه می شود. جمع آوری پول »وظیفه اصلی این گروه« است، طبق نامه های »انجمن دوسلدورف«، نامی که گروه بر خود نهاده است. و به نظر می رسد آنها این هدف را دنبال می کنند: جمع آوری کمک های مالی از ثروتمندان و کارآفرینانی که می خواهند به طور مخفیانه از اتحادهای راست افراطی حمایت کنند. »نیازمند ملی گرایانی هستیم که فعالیتی انجام دهند و شخصیت هایی که از این فعالیت ها مالی حمایت کنند«، طبق دعوت نامه آمده است. در محل جلسه در ویلا، برگزارکنندگان یک »حساب بی طرف« را معرفی خواهند کرد که مبلغ نیز می تواند نقدی پرداخت شود.

اما کمک های مالی برای چه چیزی باید صرف شود؟

نخستین اشاره به این موضوع در دعوت نامه ای که توسط برگزارکنندگان، موریگ دندانپزشک، و لیمر، سهامدار سابق بک ورک، امضا شده، آمده است. در نامه دعوتی دیگری که در اختیار کورکتیو قرار دارد، موریگ نوشته است: »یک طرح کلی، در معنای یک طرح اصلی وجود دارد«. این طرح توسط یک سخنران معرفی خواهد شد که او با افتخار اعلام می کند: »کسی جز مارتین زلنر نخواهد بود« که سخنرانی خواهد کرد - چهره ای دیرین در جنبش راست جنبش هویت خواهی. بنابراین، کسانی که در آن آخر هفته شرکت کردند، می دانستند که قرار است درباره چه چیزی صحبت شود.

فصل ۱. صحنه ۲ - طرح اصلی برای خلاص شدن از مهاجران

سلنر، نویسنده کتاب و یکی از رهبران جریان جدید راست، اولین سخنران این جلسه است. موریگ او را معرفی می کند و می گوید که سلنر طرح اصلی را دارد. موریگ به سرعت به نکته ای می رسد که قرار است امروز در مورد آن بحث شود: »بازگرداندن مهاجران«.

در اینجا، برگزارکننده با مقدمه ای وزن خاصی به تز سلنر می بخشد: همه چیزهای دیگر - نگرش نسبت به اقدامات کرونا و
واکسیناسیون، وضعیت در اوکراین و اسرائیل - همه اینها نقاط اختلاف در میان راست ها هستند. تنها سوالی که آنها را متحد می کند، همانا سوال بازگرداندن مهاجران است: »آیا ما به عنوان یک ملت در اروپا (ابندلند) هنوز می توانیم زنده بمانیم یا نه«.

اکثر سخنرانی ها و گفتگوها در این روز به دور این نقطه محوری خواهد چرخید، »بازگرداندن مهاجران«.

سلنر سخنرانی را آغاز می کند. او در طول سخنرانی خود این مفهوم را توضیح می دهد: سه گروه هدف از مهاجرت وجود دارند که باید آلمان را ترک کنند. یا همانطور که او می گوید، »برای بازگشت سازمان یافته مهاجرین«. او توضیح می دهد که منظورش چه کسانی هستند: پناهجویان، خارجی های دارای حق اقامت – و »شهروندان غیر همساز«. از دیدگاه او، آخرین گروه بزرگترین »مشکل« هستند. به عبارت دیگر: سلنر مردم را به دو دسته تقسیم می کند؛ کسانی که باید بدون مزاحمت در آلمان زندگی کنند و کسانی که این حق اساسی برایشان صدق نمی کند.

در اصل، تمام اندیشه ورزی ها در این روز به یک نتیجه ختم می شوند: افراد باید بتوانند از آلمان رانده شوند، اگر رنگ پوست یا منشأ آنها به اصطلاح اشتباه باشد – و از دیدگاه افرادی مانند سلنر، به اندازه کافی »همساز« نباشند. حتی اگر آنها
شهروندان آلمانی باشند. این عملی علیه وجود انسان ها در این کشور است.

این کار یک حمله به قانون اساسی خواهد بود – به حقوق شهروندی و اصل برابری.

فصل ۱، صحنه ۳ - عدم اعتراض از سوی آلترناتیو برای - با وجود بحث ها در مورد یک فرآیند ممنوعیت

از نظر محتوایی، در این جمع هیچ انتقاد اساسی به ایده »طرح اصلی« وجود ندارد، بلکه سوالات بسیاری به صورت حمایتی مطرح می شوند. تردیدها تنها در مورد امکان پذیری آن است.

برای مثال، سیلکه شرودر، کارآفرین املاک و عضو هیئت مدیره انجمن نزدیک به اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان به نام زبان
آلمانی، تعجب می کند که چگونه این کار به طور عملی امکان پذیر است. چرا که به محض داشتن یک »پاسپورت مربوطه«، این کار »چیزی نشدنی« به نظر می رسد.

برای سلنر، این موضوع مانعی نیست. او پاسخ می دهد: باید »فشار تطبیق بالایی« به مردم وارد کرد، به عنوان مثال از طریق »قوانین سفارشی«. بازگرداندن مهاجران کاری نیست که بتوان آن را به سرعت انجام داد، این »یک پروژه دهه ای« است.

حتی اعضای حاضر از آلترناتیو برای آلمان نیز همزمان ندارند، بلکه برعکس. نماینده بوندستاگ از آلترناتیو برای آلمان، گریت هوی، تأکید می کند که آنها مدتی است که هدف ترسیم شده را دنبال می کنند.

هنگامی که هفت سال پیش به حزب پیوست، او در حال حاضر »یک طرح بازگرداندن مهاجران« را با خود آورده بود. به همین
دلیل، آلترناتیو برای آلمان دیگر علیه دوگانگی تابعیت استدلال نمی کند. »زیرا پس از آن می توان تابعیت آلمانی را پس گرفت، آنها همچنان یک تابعیت دارند.« همانطور که هوی بیان می کند، قرار است مهاجران دارای پاسپورت آلمانی به دام افتاده شوند.

در اتاق، رئیس فراکسیون آلترناتیو برای آلمان در زاکسن-آنهالت، اولریش زیگموند نیز حضور دارد. او بعداً برای جذب کمک های مالی ظاهر خواهد شد. او در حزب خود قدرتمند است، زیرا شاخه ایالتی اش نرخ های بالایی از حمایت را دارد. استدلال فروش او، کاملاً در راستای »طرح اصلی«: باید تصویر خیابان ها تغییر کند، رستوران های خارجی تحت فشار قرار گیرند. زندگی در زاکسن-آنهالت باید برای این نوع افراد تا حد امکان ناجذاب باشد. و این کار را می توان بسیار ساده انجام داد. اظهارات او ممکن است در انتخابات بعدی پیامدهایی داشته باشد.

کورکتیو پس از جلسه به برخی از شرکت کنندگان سوالاتی در مورد آن ارسال کرد. از جمله: نظر شما در مورد اظهارات اصلی مطرح شده در آنجا، پس از این همه زمان چیست؟

نماینده بوندستاگ از آلترناتیو برای آلمان، گریت هوی، تا زمان بسته شدن این گزارش به سوالات ما پاسخ نداد، همچنین سیاستمدار آلترناتیو برای آلمان، رولند هارتویگ و هیئت رئیسه فدرال حزب.

اولریش زیگموند از زاکسن-آنهالت، از دفتر حقوقی رسانه ای هوکر خواست تا پاسخ دهد، که معمو لاً همان چیزی را می نویسند: اگرچه نمی توان از پاسخ آنها نقل قول کرد، اما ادعاهای نادرستی به موکل آنها نسبت داده شده است. از جمله، او به عنوان نماینده آلترناتیو برای آلمان در محل نبوده، بلکه به عنوان »شخص خصوصی«. در پاسخ آنها، موضع زیگموند نسبت به مفهوم »بازگرداندن مهاجران« مشخص نمی شود. او فقط اعلام می کند که قصد ندارد افراد را »به صورت غیرقانونی اخراج کند«.

و گرنوت موریگ خود را کنار می کشد. او می گوید که اظهارات سلنر را »به گونه ای دیگر به خاطر دارد«. به ما می نویسد: اگر او به طور آگاهانه چنین اظهاراتی را درک کرده بود، »بدون مخالفت از من باقی نمی ماندند« - به ویژه در نظر گرفتن تبعیض علیه شهروندان آلمانی.

آلترناتیو برای آلمان احساس می کند که در مسیر موفقیت قرار دارد، جریان فعلی راستگرایی حزب را تقویت می کند. بر اساس آخرین نظرسنجی ها، در ایالت هایی مانند ساکسن یا تورینگن با بیش از ۳۰ درصد رأی، قوی ترین نیرو خواهد بود - به وضوح پیش از اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، حزب سوسیال دموکرات آلمان و سبزها. اما در عین حال، حزب تحت فشار است. سازمان حفاظت از قانون اساسی آلمان، آلترناتیو برای آلمان را در تورینگن، زاکسن-آنهالت و ساکسن به عنوان راست افراطی ارزیابی می کند. اخیراً، او سازمان جوانان حزب آلترناتیو برای آلمان را در نوردراین-وستفالن به عنوان مورد مشکوک طبقه بندی کرد. دلایل آن شامل نزدیکی به جنبش هویت خواهی، »درک نژادپرستانه و قومی از ملت«، و »تحقیر افراد با پیشینه مهاجرت« بود. این روزها بحث درباره ممنوعیت حزب بیشتر مطرح می شود. بیش از ۴۰۰،۰۰۰ نفر یک درخواست را برای این منظور امضا کرده اند، در حالی که سیاستمدار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، مارکو واندرویتز، در حال جمع آوری حامیان در بوندستاگ است که خواهان پیوستن به او برای درخواست یک فرآیند ممنوعیت هستند.

آلترناتیو برای آلمان خود را در مقابل این موضوع قرار داده و خود را به عنوان نیروی دموکراتیک به نمایش می گذارد: »به عنوان حزب حقوق دولتی، آلترناتیو برای آلمان بدون قید و شرط به ملت آلمان به عنوان مجموعه تمام افرادی که تابعیت آلمانی دارند، اعتراف می کند«، طبق وب سایت آنها. مهاجران با پاسپورت آلمانی »همانقدر آلمانی هستند که نسلی که از قرن ها در آلمان زندگی کرده اند« و: »برای ما شهروندان درجه اول و دوم وجود ندارد«.

با این حال، اظهارات در جلسه متفاوت است: حداقل سیاستمداران حاضر از آلترناتیو برای آلمان در آنجا، در نبود ناظران
خارجی، آزادانه به ایده های قومی اعتراف می کنند؛ تفاوت های عمده ای با مواضع ایدئولوگ های راست افراطی دیده نمی شود.

فصل ۱، صحنه ۴: آرمان شهر نازی ها

برگزارکننده، گرنوت موریگ، می گوید که او معمو لاً بیشتر طرفدار نگاه بدبینانه است. اما در این روز، او امیدوار می شود. و این، از جمله، به خاطر »طرح اصلی« از سوی مارتین سلنر، چهره برجسته ایدئولوژی راست افراطی، است.

یکی از ایده ها نیز ایجاد یک »کشور نمونه« در شمال آفریقا است. سلنر توضیح می دهد که در چنین منطقه ای می توان تا دو میلیون نفر زندگی کرد. سپس، مکانی خواهیم داشت که می توان افراد را به آنجا »انتقال داد«. در آنجا امکاناتی برای آموزش و ورزش وجود دارد. و همه کسانی که برای پناهندگان تلاش می کنند، می توانند نیز به آنجا بروند.

آنچه سلنر طراحی می کند، به یک ایده قدیمی یادآور می شود: در سال ۱۹۴۰میلادی، نازی ها برنامه ریزی کردند چهار میلیون یهودی را به جزیره ماداگاسکار در آفریقا تبعید کنند. مشخص نیست که آیا سلنر این توازن تاریخی را در ذهن داشته است. شاید هم انتخاب همین ویلا برای جلسه مخفیانه شان اتفاقی باشد: تنها هشت کیلومتر دورتر از هتل، خانه کنفرانس وانزه قرار دارد، جایی که نازی ها هماهنگی های خود برای نابودی سیستماتیک یهودیان را انجام دادند.

سلنر یک اصطلاح جنگی دیگر از واژگان راست افراطی را مطرح می کند: اصطلاح موسوم به »انتخاب نژادی«. او می گوید که دامنه اینترنتی آن را هم اکنون تامین کرده است. سلنر می گوید: »نه تنها بیگانگان اینجا زندگی می کنند. آنها همچنین اینجا رای می دهند.« »انتخاب نژادی« به این معناست که افراد با پیشینه مهاجرتی، عمدتاً به احزاب دوستدار مهاجرت رای خواهند داد.

این بدان معناست که او نه تنها انتخابات را بی اعتبار می کند، بلکه آلمانی ها را در کشور خودشان به بیگانگان تبدیل می کند. بر اساس تعریف آمار فدرال، ۲۰.۲ میلیون نفر »تاریخچه مهاجرت« دارند، یعنی از سال ۱۹۵۰ میلادی به این سو خودشان مهاجرت کرده اند یا فرزندان این مهاجران هستند.

مشخص می شود که چگونه استراتژی های عوامل و گروه های راست افراطی در هم تنیده اند: سلنر ایده ها را ارائه می دهد، اعضای آلترناتیو برای آلمان آنها را برمی دارند و به حزب منتقل می کنند. در پس زمینه، دیگران با ایجاد شبکه هایی مشغولند، افراد ثروتمند، کسب وکارهای متوسط، دایره های بورژوازی، و همیشه بحث ها به دور یک سوال می چرخند: چگونه می توان به دست آوردن یک جامعه قومی واحد را محقق کرد؟

فصل ۲، صحنه ۱. تاثیرگذاران در خدمت طرح اصلی برای اخراج

اکنون به جزئیات عملی و گام های بعدی پرداخته می شود: موریگ، که بعداً در پاسخ به سوالات تحریریه خود را »تنها
برگزارکننده« معرفی می کند، از یک گروه کارشناسی صحبت می کند که قرار است این طرح – اخراج افراد با پیشینه مهاجرتی، حتی شهروندان آلمانی – را تحت »نظرات اخلاقی، حقوقی و لجستیکی« تدوین کند – یک طرح نژادپرستانه در قالب قانونی. موریگ از قبل یک عضو را در نظر دارد: هانس-گئورگ ماسن، رئیس سابق سازمان حفاظت از قانون اساسی.

ماسن در طول این روز بارها موضوع بحث است. این سابقه حافظ قانون اساسی بر اساس چندین گزارش در ژانویه، برنامه ریزی برای اعلام تأسیس حزب خودش را دارد؛ افراد حاضر در سالن از قبل از این موضوع آگاه هستند؛ آنها بارها در طول نشست به این گروه جدید اشاره می کنند.

اما به نظر نمی رسد شرکت کنندگان این حزب برنامه ریزی شده را بسیار جدی بگیرند. آنها بیشتر به برنامه های خود علاقه مند هستند، و این برنامه ها باید آماده باشند، زمانی که »یک نیروی میهن پرست در این کشور مسئولیت را به دست گرفته است«، طبق گفته موریگ.

در این جلسه، بحث در مورد این است که چگونه ایده بازگرداندن مهاجران باید به یک استراتژی سیاسی تبدیل شود. سلنر
می گوید: برای این کار باید »قدرت متاپولیتیک، پیش از سیاست« ساخته شود تا »فضای نظری تغییر کند«. یک زمینه فعال باید دولت راست آینده در آلمان را حتی پس از انتخابات نیز حمایت کند.

اگر به محتوای سخنرانی ها توجه کنیم، به طور عملی به این معناست: باید پول نیز جریان پیدا کند. به پروژه های تاثیرگذاران، تبلیغات، حرکت های فعال و پروژه های دانشگاهی. این یک طرف ماجراست، ساختن یک جامعه متقابل راست افراطی.

طرف دیگر، تضعیف دموکراسی است، یعنی: به انتخابات شک کردن، دادگاه قانون اساسی را بی اعتبار کردن، نظرات دیگر را سرکوب کردن علیه رسانه های عمومی و حقوقی مبارزه کردن مبارزه کردن.

فصل ۲، صحنه ۲. گویی قدرت قبلاً تغییر کرده است.

یک سخنران پس از دیگری به جلو می آید، هر سخنرانی تقریبا یک ساعت طول می کشد. در بین آنها، ناهار آورده می شود، یک کارمند سرویس از تعداد مهمان هایی که باید پذیرایی کند، ناراضی به نظر می رسد.

در عصر همان روز، اولریش ووسگراو پا به میکروفون می گذارد. او یک وکیل است و پیشتر به عنوان عضوی از هیئت مدیره بنیاد دزیدریوس اراسموس، که با آلترناتیو برای ارتباط نزدیکی دارد، خدمت کرده است. ووسگراو نمایندگی حقوقی آلترناتیو برای آلمان را در برابر دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان بر عهده داشته، جایی که بر سر بودجه و حمایت های مالی بنیاد مناقشه وجود دارد.

این حقوقدان قانون اساسی درباره رای گیری پستی صحبت می کند، موضوع بر سر فرایندها، حفظ اسرار انتخاباتی و
نگرانی های او در مورد رای دهندگان جوان با ریشه های ترکیه ای است که نمی توانند نظر مستقلی داشته باشند. در پاسخ به سوالات کورکتیو، او بعداً این اظهارات را تایید می کند. ادعا می کند که نمی تواند به خاطر بیاورد مطلبی درباره ایده لغو تابعیت شهروندان در سخنرانی سلنر وجود داشته باشد.

ووسگراو پیشنهاد می دهد که می توان قبل از انتخابات آتی، نامه ای نمونه تهیه کرد تا قانونی بودن انتخابات را زیر سوال برد، ایده ای که او آن را قابل تصور می داند.  هنگامی که سخنرانی او به پایان می رسد، تشویق هایی به گوش می رسد.

دیگران نیز در اینجا صحبت می کنند، گویی توازن قدرت همین حالا تغییر کرده است. به نظر می رسد آنها باور دارند که در
آستانه پیروزی قرار دارند. ماریو مولر، عضو جنبش هویت خواهی، که چندین بار به خاطر خشونت محکوم شده است – و در حال حاضر به عنوان کارمند تحقیقاتی برای نماینده بوندستاگ از آلترناتیو برای آلمان، یان ونزل اشمیت، در سخنرانی خود در این روز به همین شیوه ابراز دیدگاه می کند.

فصل ۳، صحنه ۱. خاندان موریگ

از پنجره های خانه روستایی، منظره ای از جمع حاضر قابل مشاهده است. سالن، جلوه ای از شکوه قدیمی دارد، یک یک ابزار موسیقی المانی شبیه به پیانو در گوشه، ساعت ایستاده ای بر دیوار، بسیاری از مهمانان پیراهن و کت به تن دارند.

زمان ها به نفع آنها به نظر می رسد، طرح ها حداقل به طور کلی تدوین شده اند. اما همه چیز به پول بستگی دارد، گرنوت موریگ این را می داند. موریگ در دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان رهبر فدرال »اتحادیه جوانان وطن پرست«، یک اتحادیه راست افراطی با ایدئولوژی خون و خاک، فعالیت می کرد. شاخه ای از آن، »جوانان وطن پرست آلمانی«در سال ۲۰۰۹ میلادی به دلیل برنامه های نئونازی شان ممنوع شد. »جوانان وطن پرست آلمانی« به قدری راست افراطی بودند که حتی آندریاس کالبیتس، رئیس سابق آلترناتیو برای در براندنبورگ، از حزب اخراج شد: او پیشتر در یک اردوی این گروه شرکت کرده بود.

موریگ بود که مهمانان را انتخاب کرد و برنامه را تعیین نمود. او بود که پیشاپیش در نامه خود از »طرح اصلی« نوشته و از
دعوت شدگان خواسته بود کمک های مالی ارائه دهند. کمک های نقدی و هزینه های شرکت در جلسه، به گفته او، می توانستند به صورت »محترمانه« به همسرش تحویل داده شوند. بعداً اظهار داشت که پولی که جمع آوری می کند، برای حمایت از سازمان های کوچکتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مانند سازمان های متعلق به مارتین سلنر.

این بدان معناست که هر کسی در اتاق که طبق توافق، پول پرداخت می کند، جنبش هویت خواهی و خود سلنر را مالی می کند. این را موریگ می گوید. اما او خواسته های بیشتری هم دارد.

او فهرستی از حامیان را نشان می دهد که به زعم خود قصد دارند پول پرداخت کنند یا قبلاً پرداخت کرده اند؛ حتی آن هایی که حضور ندارند: کریستیان گولدشاگ، بنیانگذار زنجیره باشگاه های ورزشی فیت-پلاس و سهامدار سابق نشریه زوددویچه
تسایتونگ. او بعداً به کورکتیو نوشته است که »هیچ مبلغی برای این رویداد یا پروژه ای که شما توصیف کردید، واریز نکرده ام« و با آلترناتیو برای آلمان هیچ ارتباطی ندارد. همچنین: کلاوس نوردمان، یک کارآفرین متوسط از نوردراین-وستفالن و بزرگ ترین ,۵ یورو کمک نکرده و احساس نمی کند که حامی مالی آلترناتیو برای آلمان. او در پاسخ به سوالات تحریریه اظهار داشت که ۰۰۰ باید چنین کند.

موریگ نام های دیگری را نام می برد. الکساندر فون بیسمارک، که با درک خود از روسیه و یک اقدام عجیب در سال گذشته توجه ها را به خود جلب کرده است، نیز در اتاق حضور دارد. موریگ، که پیشتر »رهبر فدرال« بوده، به صراحت از نام ها استفاده می کند. او با افتخار از کسانی که »مبلغ بزرگی چهار رقمی را به عنوان کمک مالی مدت ها پیش واریز کرده اند« یا قصد دارند انجام دهند، یاد می کند. تاکنون کمک های مالی از طریق حساب خصوصی برادرزنش، که بانکدار است، انجام می شده است. حالا او از موریگ خواسته است که راه حل دیگری پیدا کند.

او می گوید که برخی از افراد در این جمع ترجیح می دهند که یک پاکت نامه به همسرش تحویل دهند. به نظر می رسد او می خواهد جمع آوری کمک های مالی را به شکلی حرفه ای تر سازماندهی کند و اعلام می دارد که »احتمالا در دفعه بعد، یک انجمن ثبت نشده خواهیم داشت« که از طریق آن می توان تراکنش ها را انجام داد.

فصل ۳، صحنه ۲: یک سیاستمدار از آلترناتیو برای آلمان برای کمک مالی مستقیم میلیونی تبلیغ می کند

همچنین سیاستمدار از آلترناتیو برای آلمان، اولریش زیگموند، رئیس فراکسیون از ساکسن-آنهالت، به نظر می رسد نیاز مالی دارد. زیگموند در این جلسه آشکارا برای کمک های مالی تبلیغ می کند: او هم اکنون به انتخابات و تبلیغات انتخاباتی که می خواهد ارسال کند فکر می کند، ترجیحاً مستقیماً به صندوق های پستی.

زیگموند می گوید می خواهد که حداقل هر کسی یک بار نامه دریافت کند. نیاز به تبلیغات کلاسیک رادیویی و تلویزیونی است. اما او خواسته های بیشتری نیز دارد: او به ۱.۳۷ میلیون یورو نیاز دارد - و آن هم »علاوه بر آنچه توسط حزب در دسترس قرار می گیرد«. این ممکن است تلاشی باشد برای انتقال مستقیم پول ها به او، بدون عبور از صندوق حزب - که به صورت مستقیم لزوماً غیرقانونی نیست.

زیگموند سپس می افزاید که کمک های مالی به حزب »قطعاً تمیزترین روش است«. »با این حال«، او می گوید که »راه های کاملاً قانونی برای انجام کمک های مالی وجود دارد«. او پیشنهاد می کند که از »آژانس ها« و »داستان های داستان های کارمندی« استفاده شود. درخواست او این است که چنین مواردی در گفتگوهای خصوصی حل و فصل شود، »تا بهترین راه به صورت فردی پیدا شود«.

فصل ۳، صحنه ۳: دست راست آلیس وایدل

اینکه بخش هایی از آلترناتیو برای آلمان با نئونازی ها و نیروهای نوین راست ارتباطات نزدیک دارند، موضوع تازه ای نیست. تاکنون، حزب این مسئله را به شعب محلی یا استانی خود نسبت می داد.

در این جلسه مخفیانه در هتل، نماینده ای از بالاترین سطح حزب نیز حضور دارد: رولند هارتویگ، نماینده سابق آلترناتیو برای آلمان و مشاور شخصی رئیس حزب، آلیس وایدل - و همچنین به گفته چندین منبع آگاه درون حزبی در بوندستاگ، نوعی »دبیرکل غیررسمی حزب«. فردی که در پس پرده بر بالاترین سطوح تصمیم گیری حزب تأثیر می گذارد.

در حضور مهمانان، هارتویگ خود را به عنوان طرفدار فعال نوین راست، سلنر، معرفی می کند که کتاب او را »با لذت بزرگی«
می خواند. او نیز به »طرح اصلی« که پیشتر بحث شده و توسط موریگ نامگذاری شده بود، اشاره می کند. هارتویگ همچنین
می گوید که آلترناتیو برای آلمان در حال برنامه ریزی برای یک شکایت نمونه علیه رسانه های عمومی-حقوقی است، و یک کمپین که نشان می دهد چگونه این شبکه ها به شکل مجللی تجهیز شده اند.

در زمینه سخنرانی سلنر، پروژه ای که پسر موریگ در این جلسه معرفی می کند نیز قابل مشاهده است: آرنه فردریش موریگ
می خواهد یک آژانس برای تاثیرگذاران راست بنا کند. هارتویگ این امکان را مطرح می کند که آلترناتیو برای ممکن است در تامین مالی آژانس کمک کند. هدف، به گفته هارتویگ، تاثیرگذاری بر انتخابات است، به خصوص در میان جوانان: »نسلی که باید وضعیت را تغییر دهد، حاضر است.« این طرح پس قرار است جوانان را در پلتفرم هایی مانند تیک تاک یا یوتیوب با محتواهایی که به عنوان تزهای سیاسی عادی درک می شوند، هدف قرار دهد.

گام بعدی در این پروژه، به گفته هارتویگ، اکنون ارائه این طرح به هیئت رئیسه فدرال و متقاعد کردن حزب متقاعد کردن حزب به این امر هست که انها هم ازآن منفعت میبرند بود.

هارتویگ یک جمله کلیدی می گوید: »هیئت رئیسه فدرال جدید که اکنون ۱.۵ سال است که در سمت خود قرار دارد، به این مسئله باز است. پس ما آماده ایم که پول را به کار بگیریم و موضوعاتی را دنبال کنیم که که تنها مستقیما فقط به نفع حزب نیست به نفع حزب نیست.« اینطور به نظر می رسد که هارتویگ، دست راست آلیس وایدل، در اینجا به عنوان واسطه ای به هیئت رئیسه فدرال آلترناتیو برای آلمان عمل می کند - تا طرح های محتوایی این جلسه را به حزب منتقل کند. هارتویگ تا پایان مهلت نشریه به سوالات ما در مورد این جلسه پاسخ نداده است.

پایان نامه

در شب پس از آن همه چیز ساکت است. هتل گویی خالی از سکنه است. فقط نور ملایمی از تلویزیون در سوئیت جونیور
می درخشد. باقی می ماند: یک دندانپزشک راست افراطی که شبکه مخفی خود را فاش کرد؛ یک جلسه از رادیکال های راست افراطی با نمایندگان آلترناتیو برای؛ یک »طرح اصلی« برای اخراج شهروندان آلمانی؛ پس، طرحی برای دور زدن ماده های ۳، ۱۶ و ۲۱ قانون اساسی. افشاگری چندین حامی بالقوه برای راست افراطی از طبقه بورژوازی بالا؛ یک حقوقدان قانون اساسی که روش های حقوقی را برای به چالش کشیدن سیستماتیک انتخابات دموکراتیک توصیف می کند؛ یک رئیس فراکسیون ایالتی از آلترناتیو برای آلمان که می خواهد کمک های مالی انتخاباتی را بدون عبور از صندوق حزب سازمان دهی کند؛ و صاحب هتلی که توانست کمی پول به دست آورد تا هزینه های خود را پوشش دهد.

به‌روزرسانی ۲۷.۰۲.۲۰۲۴ میلادی: ما یک بیانیه از اولریش ووسگراو در مورد احتمال موفقیت نامه‌های نمونه در شکایت بررسی انتخابات را حذف کرده‌ایم. دلیل این امر، یک حکم از دادگاه ایالتی هامبورگ است که ووسگراو در آن به نسبت دو سوم شکست خورده است. از این حکم، که به طور کلی رد شده، تنها این جزئیات باقی مانده است.

به‌روزرسانی ۲۷.۰۲.۲۰۲۴ میلادی: در اپیلوگ، در روز انتشار، ۱۰.۰۱، جمله‌ای مبنی بر "یک برنامه راهبردی برای اخراج شهروندان آلمانی" به دلایل سردبیری کوتاه شده بود، این کوتاه‌سازی بدون قصد تاکنون مشخص نشده بود. از اشاره شما متشکریم!

به‌روزرسانی ۲۷.۰۲.۲۰۲۴ میلادی: در لیست افراد، ما سیلکه شرودر را به جای "سازمان‌های اطراف" در بخش "سایرین" قرار داده‌ایم. از آنجا که "انجمن زبان آلمانی" پس از انتشار، به طور قطعی از عضو هیئت مدیره وقت خود، شرودر، فاصله گرفت و او فوراً استعفا داده بود، ما آن را درست می‌دانیم که او را به عنوان شخصی در بخش "سایرین" طبقه‌بندی کنیم.

تیم کورکتیو پشت پرده تحقیق

متن و تحقیق: مارکوس بنسمان (Marcus Bensmann)، یوستوس فون دانیلز (Justus von Daniels)، آنت دوویدیت (Anette Dowideit)، ژان پیترز (Jean Peters)، گابریلا کلر (Gabriela Keller)

طراحی: شارلوت اکشتاین (Charlotte Eckstein)، ماکسیمیلیان بورنمن (Maximilian Bornmann)، محمد انور (Mohamed Anwar)

ارتباطات: لویزه لانگ-لتلیه (Luise Lange-Letellier)، والنتین زیک (Valentin Zick)، استر اکه (Esther Ecke)، النا شیپفر (Elena Schipfer)

بررسی حقایق: النا کلب (Elena Kolb)

همکاری: جاناتان ساکسه (Jonathan Sachse)، گزا اشتیگر (Gesa Steeger)، پیا سیبر (Pia Siber)، فین شونک (Finn Schöneck)، توبیاس هاوسورتز (Tobias Hauswurz)

ترجمه: آریان اخوات علویان (Arian Okhovat Alavian) با کمک هوش مصنوعی